FAQ

Pytania ogólne

Jak szybko realizowane jest zamówienie na produkty?

O termin realizacji zamówienia należy pytać sprzedawcę, ponieważ jest on uzależniony od takich czynników jak: grupa asortymentowa, dostępność w magazynie danego punktu lub termin dostawy do danego punktu. Większość produktów ze standardowej oferty dostępna jest w ciągu kilku dni od momentu potwierdzenia zamówienia.

Czy można u Państwa zamówić towar wysyłkowo (kabiny, brodziki)?

Sanplast nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej produktów. Zapraszamy do zakładki „Gdzie kupić?”, gdzie polecamy punkty sprzedaży detalicznej. 

Czy ceny produktów u pośredników różnią się niż u Państwa na stronie internetowej?

Na stronie www.sanplast.pl znajdują się ceny katalogowe naszych produktów. Cena w sklepie uzależniona jest od polityki cenowej punktu handlowego i może różnić się od cen katalogowych.  

Czy elementy takie jak rolki, suwaki, zawiasy oraz uszczelki podlegają naprawom gwarancyjnym?

Wszystkie elementy naszych produktów podlegają Ogólnym Warunkom Gwarancyjnym. Elementy wymieniane w pytaniu, o ile ich uszkodzenie zostanie zakwalifikowane jako reklamacja, zostają wymienione na nowe.
Gwarancja nie obejmuje:
- części ulegających naturalnemu zużyciu podczas użytkowania (w szczególności elementy jezdne produktów, uszczelki itp.) 

Czy odwiedzając siedzibę firmy można na miejscu zakupić części zamienne ?

Zalecamy zamawianie części u naszych dystrybutorów lub na naszej stronie internetowej pod poniższym linkiem:

https://sanplast.pl/czesci-po-produkcie/kabiny

Czy polecacie państwo firmy zajmujące się montażem wyrobów Sanplast ?

Wykaz firm instalatorskich znajduje się na naszej stronie internetowej w poniższym linkiem: https://sanplast.pl/map/services

Jak pielęgnować Państwa produkty? 

Kabiny - zalecamy czyścić używając wody, miękkiej ściereczki lub gąbki oraz łagodnych, płynnych środków myjących.

Produkty akrylowe - zalecamy czyścić płynami do mycia akrylowych urządzeń sanitarnych i płynami do mycia naczyń kuchennych.

Informujemy, iż na rynku dostępna jest cała gama preparatów przeznaczonych do pielęgnacji kabin prysznicowych oraz wyrobów akrylowych.

Wyroby z odlewów mineralnych – zalecamy czyścić używając delikatnych środków myjących, mimo wysokiej odporności na substancje chemiczne i plamiące. 
Szczegółowe informacje dotyczące pielęgnacji produktów zawierają instrukcje montażu i użytkowania załączane do każdego produktu.

W jaki sposób sprawdzić możliwość wykonania, zamówienia i realizacji produktów na indywidualne zamówienie?

Zapraszamy do skorzystania z konfiguratora produktów na indywidualne zamówienie dostępnego pod poniższym linkiem:

https://sanplast.pl/szyte-na-miare/kabiny

Zapytanie dotyczące możliwości wykonania produktów na indywidualne zamówienie mogą Państwo składać również  u naszych dystrybutorów, mailem na adres [email protected] lub  telefonicznie pod numerem 52-3188600.
Zamówienia mogą Państwo składać bezpośrednio u naszych dystrybutorów lub wypełniając wcześniej odpowiedni dokument, który dostępny jest w cenniku SANPLAST oraz kolejno przekazując go do dystrybutora.

Dlaczego warto uzupełnić wannę i brodzik obudową?

Wielu seriom wanien i brodzików dedykujemy w swojej ofercie obudowy. Obudowa nie tylko tworzy harmonijną całość z dedykowaną jej wanną czy brodzikiem, ale zapewnia bezproblemowy dostęp do przestrzeni pod wanną czy brodzikiem, co jest niezwykle istotne przy wszelkich pracach konserwacyjnych oraz dla utrzymania czystości.

Czym jest ProSafeSystem?

ProSafeSystem dostępny opcjonalnie do brodzików serii Open Mineral, Space Mineral, Space Mineral S, Space Line, Prestige to specjalna powłoka antypoślizgowa trwale aplikowana punktowo na powierzchnię akrylu i odlewu mineralnego. Zapewnia ona maksymalne bezpieczeństwo oraz komfort kąpieli. Estetyczny transparenty wzór o delikatnej strukturze tworzy nowy efekt wizualny w łazience. Powłoka jest płaska, dzięki czemu łatwo utrzymać brodzik w czystości. Kąpiel staje się jeszcze bardziej przyjemna i bezpieczna dla użytkownika. Dzięki zastosowaniu ProSafeSystem brodziki klasyfikują się w najwyższą klasę antypoślizgowości C.

https://sanplast.pl/prosafesystem

Jaką antypoślizgowością charakteryzują się brodziki Sanplast?

Bezpieczeństwo produktów to kluczowy element przy produkcji i oferowaniu rozwiązań dedykowanych wyposażeniu łazienki. Dlatego dbamy o to aby każdy nasz brodzik spełniał rygorystyczne wymogi w zakresie bezpieczeństwa. Jednym z testów, którym poddawane są nasze brodziki jest badanie przez prestiżowy Instytut TÜV Rheinland Polska. Badaniu w zakresie antypoślizgowości poddano trzy struktury naszej marki – standardową powierzchnię brodzików mineralnych bez antypoślizgu, a także strukturę brodzików Structure Mineral, Open Structure Mineral oraz powierzchnię ProSafeSystem, którym przyznano odpowiednie klasy:

Przyznane klasy to naukowy dowód na to, że bez względu na miejsce użytkowania brodzika (mieszkanie, dom, miejsce użyteczności publicznej) brodziki marki Sanplast są bezpieczne w użytkowaniu.

Kabiny

Czy kabiny Sanplast mogą być montowane bezpośrednio na posadzce?

Wszystkie kabiny marki Sanplast mogą być montowane na posadzce. Warto zawsze zapoznać się szczegółowo z instrukcją montażu aby dobrze przygotować strefę prysznicową w przypadku montażu kabiny bez brodzika.

 Jak określić czy kabina jest prawa czy lewa?

  • kabina z drzwiami skrzydłowymi / drzwi skrzydłowe – kiedy stoimy przed drzwiami i zawiasy widzimy po swojej lewej stronie to jest to wariant lewy kabiny, jeśli po prawej stronie – wariant prawy kabiny.
  • Kabina z drzwiami przesuwnymi / drzwi przesuwne – gdy element przesuwny drzwi przesuwamy w lewą stronę to jest to wariant lewy kabiny, jeśli w prawą stronę – wariant prawy kabiny.

 Czy można dopasować drzwi prysznicowe pod niestandardową wnękę strefy prysznicowej?

W zależności od szerokości dostępnej wnęki prysznicowej, można dopasować kilka rozwiązań:

Czym jest GlassProtect?

Glass protect – to modyfikacja powierzchni szkła a nie powłoka hydrofobowa. Glass protect to innowacyjny system modyfikujący chemiczno-fizyczne właściwości powierzchni szkła, wpływający na obniżenie wartości jego energii. W rezultacie krople wody spływają natychmiast z powierzchni szkła, pozostawiając  minimalną ilość osadu. https://sanplast.pl/glassprotect

W jaki sposób można zamówić części zamienne do kabin? Jaki jest czas oczekiwania na nie?

Zalecamy zamawianie części u naszych dystrybutorów lub na naszej stronie internetowej pod poniższym linkiem:

https://sanplast.pl/czesci-po-produkcie/kabiny

Zamówienie na części zamienne realizujemy w terminie do 4-ch tygodni.

Jaka jest grubość szkła w wybranych seriach kabin? 

Grubość szkła w produktach marki SANPLAST wynosi od 4 mm do 8 mm w zależności od serii kabin.

Czy do kabin kwadratowych pasują wszystkie brodziki kwadratowe z oferty Sanplast? 

W większości pasują. Polecamy jednak rekomendowane brodziki do odpowiednich serii kabin. Jest to szczególnie ważne w seriach ekskluzywnych bowiem brodziki do tych kabin są specjalnie zaprojektowane z myślą o zapewnieniu jak największej szczelności miejsca styku kabiny z powierzchnią brodzika. Więcej informacji uzyskają Państwo w punkcie sprzedaży detalicznej, oraz na stronie internetowej w sekcji produkty.

Wyroby akrylowe

Czy montując na wannie baterię, tzn. wiercąc otwory pod baterię, klient traci gwarancję na produkt?

Gwarancja na produkt pozostaje, jednak ogranicza się do obszarów nie naruszonych podczas wiercenia otworów.

W jaki sposób skompletować ze sobą obudowy do brodzików zamontowanych tylko przy ścianie (kabiny trójścienne)?

Obudowanie brodzika kwadratowego lub prostokątnego z trzech lub czterech stron za pomocą standardowej obudowy akrylowej  jest bardzo łatwe. Kompletując obudowy należy zwrócić uwagę na to, iż występują one w dwóch rodzajach: jako typ a oraz typ b. Stawiając brodzik przy ścianie potrzebujemy jedną obudowę typu a na przednią część brodzika oraz dwie obudowy typu b na boki. W przypadku obudowania brodzika z czterech stron należy zakupić cztery obudowy typu b.

W przypadku obudów aluminiowych, dostępne są gotowe obudowy o oznaczeniu OBT, które zapewniają zabudowę trzech boków brodzika.

Jaka jest nośność brodzików i wanien firmy Sanplast?

Wyroby akrylowe firmy Sanplast poddawane są badaniom zgodnie z obowiązującymi polskimi normami. Gwarantujemy, że nasze wyroby akrylowe zachowują się zgodnie z normami dla obciążeń statycznych do 150 kg.

Czy istnieje możliwość wykonania wyrobów akrylowych na indywidualne zamówienie?

Informujemy, że, wyrobów akrylowych pod indywidualne zamówienie nie wykonujemy. Nie ma również możliwości zmiany jakichkolwiek parametrów tych wyrobów.

Czy posiadacie w swojej ofercie brodziki na nośnikach styropianowych?

Nasze brodziki nie posiadają podstaw styropianowych. Brodziki występują ze stelażem lub nóżkami, opcjonalnie dostępne są również stelaże przestrzenne.

Wyroby z odlewu mineralnego

Czy brodziki z odlewu mineralnego można dowolnie przycinać, lub wycinać w nich np. narożnik?

Brodziki z odlewu mineralnego z serii Structure Mineral można przycinać zgodnie ze schematem i zakresami ich cięcia. Schemat i zakres cięcia dostępny jest w cenniku Sanplast oraz na stronie internetowej pod poniższym linkiem:

https://sanplast.pl/brodzik-kwadratowy-i-prostokatny-b-m-structure_custom#140=2134&142=199

Możliwe do wykonania w brodzikach kwadratowych i prostokątnych serii Structure Mineral są również wycięcia narożnika, wcięcia oraz cięcia po skosie.

Hydromasaż

Co to jest chromoterapia (światłoterapia)?

Jest to terapia wykorzystująca dobroczynne działanie światła. Metoda ta wspiera leczenie chorób układu pokarmowego, oddechowego i krążenia, nerwobóli, migren, schorzeń kręgosłupa i nerek. Stosowana podczas kąpieli relaksuje, regeneruje i przynosi radość. Chromoterapia wykorzystywana w wannach z hydromasażem Sanplast składa się z dwóch punktów świetlnych pozwalających na wybór jednej z ośmiu barw: czerwonej, pomarańczowej, żółtej, zielonej, niebieskiej, indygo, fioletowej lub białej. Do dyspozycji kapiącego są również dwa programy: rotacyjny z automatyczną zmianą barw oraz energetyzujący, w którym zmiany barw zostały dobrane tak, by regenerować i wzmacniać organizm oraz łagodzić objawy chorób.

  • Niebieski uspokaja i wycisza, wspomaga leczenie reumatyzmu i chorób gardła
  • Czerwony podwyższa ciśnienie krwi, dodaje energii i witalności
  • Zielony uspokaja i poprawia nastrój, dodaje pewności siebie, wspomaga przemianę materii.
  • Żółty wspomaga leczenie dolegliwości żołądkowych i niektórych schorzeń skórnych, ułatwia koncentrację

Który hydromasaż jest lepszy? Wodny czy powietrzny?

Każdy z systemów hydromasażu inaczej wpływa na nasz organizm

hydromasaż wodny:

  1. masuje i rozluźnia mięśnie;
  2. niweluje zakwasy mięśni po wysiłku fizycznym;
  3. stymuluje mięśnie do pracy, powodując ich rozgrzanie;


hydromasaż powietrzny:

  1. dotlenia skórę, aż do tkanki łącznej
  2. poprawia kondycję skóry
  3. pomaga w usuwaniu zmian pociążowych
  4. zmniejsza celulitis
  5. zwiększa ukrwienie
  6. rozluźnia mięśnie
  7. odciąża stawy


W zależności od Państwa potrzeb, należy rozważyć korzyści wynikające z działania obu rodzajów masażu. Najlepiej skorzystać z opcji MIX łączącej zalety obu systemów w jednej wannie.

W jaki sposób i jak często należy przeprowadzać dezynfekcję hydromasażu ? Jakich środków używać?

Pielęgnacja wanny z hydromasażem wymaga przede wszystkim systematyczności. Wanna z systemem hydromasażu posiada system orurowania, złączek, pomp, itp. Po każdej kąpieli w orurowaniu mogą gromadzić się resztki wody, naskórka, włosów, itp. Właśnie dlatego niezbędna jest systematyczna dezynfekcja oraz osuszanie całego systemu. Preparaty używane do dezynfekcji hydromasażu usuwają pozostałości wymienionych resztek, na rynku istnieje wielu producentów środków do dezynfekcji.

Półautomatyczna dezynfekcja - dostępna jako opcja do wszystkich systemów hydromasażu marki SANPLAST. Dezynfekcję taką wykonuje się w wannie napełnionej wodą. Polega ona na automatycznym dozowaniu płynu dezynfekującego do wody i uruchomieniu systemu wodnego oraz powietrznego, a następnie na opróżnieniu wanny i przepłukaniu systemu czystą wodą.

Zabieg dezynfekcji należy przeprowadzać przynajmniej raz w miesiącu lub częściej w zależności od intensywności użytkowania systemu.

W jaki sposób uruchamiane jest ozonowanie w wannie z systemem hydromasażu?

Ozonowanie aktywowane jest w momencie uruchomienia systemu powietrznego i aktywne jest do momentu jego wyłączenia.